රෝස පැහැ කොල ගණනාවක කියන්නට යෙදුනු කවි.., අවට පාවෙමින් තිබුණ. ඒ පෘථිවි ගුරුත්ව බලය පරයා සඳේ ගුරුත්වය පෘථිවියේ තහවුරු වෙමින් පැවති කාලයයි, අධික බරැති දේ හැරෙන්නට අන් සියල්ලම පොළොවෙන් අඩි පහක් හයක් ඉහළින් ගුවනේ පාවෙමින් තිබුණි.., පේණුවට සම්බන්ධ කර තිබූ නමුදු පාවෙමින් පැවති ගුවන් විදුලියේ විකාශය වෙමින් තිබූ ප්‍රවෘත්ති තුලින් කියැවුනේ සඳ පෘථිවියට තව තවත් ආසන්න වුවහොත් සීමාවකින් තොරව සියල්ල අහසට ඇදීයනු ඇති බවයි..!
කල් ගතවන්නට විය.., පෑන් තුඩෙන් කොලයට ආලේප වන තීන්ත ඉර පවා බිංදු ලෙස අහසට ඇදෙන්නට විය.., ලේඛකයා සිය කවි ලියන්නට භාවිතා කලේ අධි බරැති යකඩ කඳන් වලින් තනන්නට යෙදුනු මේසයක අලවා ගත් ස්ටිකර් කොලයකි..! මේ වන විට ලොව යකඩ භාවිතය ඉතා ඉහල ගොසින් තිබීම නිසා බිල්ගේට්ස් පරදා ලක්ෂ්මි මිත්තල් ලොව අපරාජිත ධනවතා බවට පත්විය.
මයික්‍රෝසොෆ්ට් සමාගම තවදුරටත් සිය මෙහෙයුම් කටයුතු කරගන්නට නොහැකිව මයික්‍රෝ අයන් වර්ක්ස් නමින් නවමු යපස් ඉල්ලම් ගොඩලන සමාගමක් ලෙස සිය වෙස් පෙරළාගෙන තිබිණි. ලොව සියලු දේ යකඩ භාවිත කර තනන්නට විය. කෙතරම් යකඩ භාවිතය සිය ජීවන චක්‍ර තුලට ඇතුළු කරගත්තාද කිවහොත් මීට වසර 10කට පමණ පෙර සේලවලින් තැනු රෙදි, අයන්චැලෙන්ජර් නමින් යුතු ඇසට නොපෙනෙන යකඩ මුදු එකිනෙක වියා තනා ගත් හැම අතටම නැවිය හැකි සලු නිපදවන්නට විය. ආසන්න වශයෙන් ගවුමක බර කිලෝ 20 පමණ වූ අතර සරමක් අවම ලෙස කිලෝ 5කින් ගොඩදා ගත හැකි විය. පිරිමින්ට සාපේක්ෂව කාන්තාවන් ගේ සිරුරු වල හැඩය කායවර්ධන ක්‍රීඩකයින්ගේ ආකාරයක් ගෙන තිබිණ.  කෙමෙන් කෙමෙන් කාන්තාවන් වැඩි බර දරන්නට හැකිවන ලෙස උස්ව පුෂ්ටිමත්ව වැඩෙන්නට වූ අතර පිරිමින් ගේ සිරුරු ඊට සාපේක්ෂව කෝමලත්වයෙන් අගතැන්ව වැඩෙන්නට විය. උප්පත්තියෙන් කතුනට ගර්භාශයක් ස්වභාව ධර්මයෙන් ලැබීතිබූ නමුදු පිරිමින් සමඟ ලෝකාස්වාදනය පිළිසිඳෙන දරුවා පෝෂනය කිරීම පිරිමින්ට අයිති දෙයක් බවට පත්වන්නට විය.
ගමනා ගමනය පහසු විය, ගුරුත්වය ඌණ වීම කරණ කොට අඩියක් තබා තව අඩියක් තබන විට ඒ දෙක අතර දුර අඩි 30ක් පමණ විය.., යකඩ සලු පැලඳ ඈතින් අඩි තියමින් තුටින් ගමනේ යෙදෙන කතුන් හා දරුවන් නලවමින් යකඩ අඩි ඇති අධිබර සපත්තු පළඳාගෙන සීරුවට පාරේ ගමන් ගන්නා පිරිමින් හිඟ නොවීය.
බිරිඳ සිය වචනයට යටත්ව නොසිටීම නිසාවෙන් වඩ වඩා විරහා  ගී ස්ටිකර කොල වල ලියැවෙන්නට විය.., ඈ සවසට සේවයට ගොස් සිය මිතුරියන් හා අසල වන ජංගම තැබෑරුමට වැදී සකේ පානය කර යකඩ ගවුම් සුළඟේ පාකරමින් මහ හඬින් ගී ගයමින් උඩ පැන පැන එන ආකාරය ගැන ලේඛකයා තුල වූයේ පශ්චත්තාපයකි.
මෙලෙස දුරස්ථව පියවර කිහිපයකින් කිලෝමීටර ගණනක් ගමන් ගන්නට ඇති හැකියාව නිසා වාහන සමාගම් සිය නිශ්පාදන නවතා දමා වාහන තනන්නට ගන්නා උපකරණ භාවිත කර විවිධ විලාසිතාවේ යකඩ සපත්තු තනන්නට විය. ටොයෝටා, ජගුවර්, හමර් ආදී විවිධ නම් වලින් යුතු පාවහන් වෙළඳපොලට පැමිණෙන්නට වී. වාහනයක් නිපදවන්නට අවැසි යකඩ  වලට සාපේක්ෂව සපත්තුවකට අවැසි යකඩ පර්මාණ ඌණ වූ බැවින්.., සමාගම් වල නිශ්පාදන ධාරිතාවය ඉහළ ගොසින් ඉතිහාසයේ නොවූ විරූ ලාභ ලබන්නට විය.
වසර ගණනාවකින් පොළවට දියබිඳ නොවැටීම නිසා විද්‍යාගාර වල ජලය කෘත්‍රීමව නිපදවන්නට විය. සෑම සියලු දෙනාවෙත එක සමානව ජලය බෙදාදීම සඳහා දෛනික සලාක ක්‍රමයකට ජලය බෙදාහරින්නට විය..,
අතිමහත් වූ ආයාසයෙන් මේසයේ ඇලවූ කොලවල කවි පබඳන්නට වීම නිසා ලේඛකයා දුර්වලව අකාලයේ මහලු වන්නට විය. දශක කීපයකට පෙර කෝමලත්වයෙන් අගතැන් වූ සිය බිරිඳ වර්තමානයේ ආරෝහ පරිනාහ දේහයෙන් යුතුය සිය සෝමාරි වූ සිරුරට හා අතීතයේ ඈ තමට පෙමින් යුතුව මධුර ලෙස ගායනා කල ලේඛකයා ලිවූ කවි ගැන පිළිකුල් මුඛයෙන් කතා කරන්නට වීම නිසා ලේඛකයා පසුවූයේ වේදනාවෙනි.
මෙයට පෙර අත්වැරදීම් වලින් සිය පා බැඳි සපත්තු ලෙහීම නිසා අහසට පාවී ගොස් තිතක් මෙන් වී අතුරුදන් වූ ම්නිසුන් ගැන ලේඛකයා අභූත ආරංචි අසා තිබූ නමුදු උන් අහසට ඇදී ගිය හේතුව ලේස ලේඛකයා සිතා ගෙන සිටියේ සඳේ අධික වූ ගුරුත්වය නිසා බවයි. බේබදු පිරිමින් මෙන් කටමැද දොඩන, ස්වභාවධර්මයට පින්සිදුවන්නට ලිංගිකව හැර අන් සියලු ආකාර වලින් පුරුෂාකාර වූ කාන්තාවන් ගැන ලේඛකයා තුල වූයේ අපුලකි.
සඳ පොළවට ළංවන්නට වූ සවසක නිවස ඉදිරියේ දශක ගණනාවකට පෙර තනන්නට යෙදුනු යකඩ වැඩ අසල ට හේත්තු වූ ලේඛකයා සිය පා බැඳි අධි බර යකඩ පාවහන් බුරුල් කරන්නට විය.., තමා හැඳ සිටි යමුදු සේලය ගලවා ඉවත් කල ලේඛකයාට පෙර මොවූ විරූ සහනයක් ලැබෙන්නට විය..,
එක වරම පාදය උස්ව පාදයේ මහපොට ඇඟිල්ලද පොළොවෙන් ඉවත් වූ පසුව කෙමෙන් කෙමෙන් සිය සිරුර වඩ වඩාත් සැහැල්ලුව ඉහල නඟින විට කර්කශ පොලවේ වූ නිවහන් කෙමෙන් කුඩාව තිත් තරමට වන්නට ගත් පසුව  ලේඛකයා සිය හිස අහස දෙසට හරවන්නට විය..,
සිය දෙනෙතින් සුළං පීඩනයට ඔරොත්තු දෙනු නොහැකිව අහසට මුසුව තමාටත් පෙර ඉහල නැග අවකාශයේ විසිර යන කඳු බිඳු ගැන සිතන්නට ගත්තේය.

හන්දියේ රස්තියාදුවේ යන්නේ නැතුව මේ ටික පහේ ගෙදරට ගිහින් කොටාගෙන එන්න පුතේ..!

සතියට දෙවරක් නානා කඩයෙන් ගන්නා කෑලි කුරුඳු හා තුනපහ මල්ල මගේ අතට දී කියන මේ වචන පේලිය මට ඉතා හුරුපුරුදුය. අම්මාගේ මේ තැත මාව පහේ ගෙදරට යවා හන්දියෙන් ගෙනා කෑලි තුනපහ මල්ල කොටවා ගැනීමට ය.
කැන්ද ගහමුල දීකිරිගෙදර ලෙස අනාදිමත් කාලයක් හඳුන්වාගෙන ආ ඩිංගිරි මුත්තාගේ නිවස කලක් ගතවන විට පහේගෙදර ලෙසින් නාමකරණයට ලක් වීම යට කතාවක් පවතින බැව් මට කීවේ අම්මාය.., කුඩාකල බලාංශ අධ්‍යාපනයක් ලබන්නට නිවෙසින් පිටතට නොයැවූ මා හට දැනුම ලබාදුන්නී අම්මාය.., දිවා ආහාරය බෙලෙක් බත් පතට දමාගන්නා ඈ සතුව නිතොරම මා හට කියන්නට කතාවක් පවතී.., ගෙවුනු අතීතය තුල ගම වටා පැවති ආරංචි, කටකතා, සහ ප්‍රවාද, නාමකරණ මේ ආදීවූ නොයෙකුත් දේ ඈ මාහට යොදාගන්නේ මා හට කෑම කවන්නටයි.

ඩිංගිරි ආතා තැපැල් කන්තෝරුවේ හිට ගෙදර නැවතිච්චි දා ඉඳන් කරන්න වැඩක් නැති නිසා තමා ඔය මැසිම ගෙදරට ගෙනාවේ.., ඕක මුලින්ම තිබුණේ එගොඩහ කන්දේ රාළහාමිලයේ දිහා.., සල්ලි හදිස්සියක් වෙච්චි වෙලාවක අතමාරුවකට හිලවු වෙන්නැය කියලා ගෙනාපු මැසිම තව වෙනකල් ම දීකිරි ගෙදර ලැගලා ඉන්නවා. පස්සෙන් පසු ඩිංගිරි ආතා අසනීප උනාම කුරු ආච්චි තමා මැසිමේ වැඩ බැලුවේ.., ටික ටික අග හිඟ කම් ඇතිවෙනකොට අහල පහල ඈයින්ගේ තුනපහ, මිරිස්, කුඩු පුන්නක්කු හදලා දෙන්න ගත්තා.., හන්දියට වඩා දීකිරි ගෙදර මිල අඩු නිසා මිනිස්සු ඒ අහට ඇදෙන්න ගත්තා තුන පහ කොටාගන්න.., දීකිරි ගෙදර පහේ ගෙදර වුනේ අන්න එහෙමයි.

අම්මා අතට දුන්නු කහ, ගම්මිරිස්,කෑලි මිරිස් මල්ලද ගෙන මම පාරට ගියෙමි., කුඩාකල සිටම ආනන්ද මාමාගේ ගෙදරින් එවන කිරි බෝතල් දෙනට පින්සිදු වන්නට දුවද්දී අනිත් වුන්ට වඩා හතිය දැනෙන්නේ අඩුවෙනි.., ගෙදර හිඳම දුවන්නට ගතහොත් අපේ ගෙදර සිට දීකිරි ගෙදර යන්නට ගත වෙන්නේ විනාඩි පහළොවකටත් වඩා අඩු කාලයකි. මම සෙමින් ඇවිදින්නට පටන් ගතිමි..,

නිවසේ කඩුල්ල පැන්න පසු ටික දුරක් යනවිට හමුවන්නේ කොහොඹ ගසින් සෙවන වූ මණ්ඩියකි.., පාරටත් හෙවන සලසන මේ කොහොඹා සෙවන පාර හරහා දික්ව ඇත්තේ එහොඩහේ කැන්දගහමුල හන්දිය පසුවූ තැන පිහිටා ඇති මෝඩ බෝක්කුවේ මුල්ගල අසලින් අවසාන වෙන තරමට දිගු ය.

ආ මල්ලී කොහේද ඒ උදේ රැයින්ම බෑරක්ද??

පාරට පහතින් ගලනා මහ ඔයේ දිය හඬ හා මුසුව නැගෙනා බවලත් හඬට කන්දුන් මම නැවතුනෙමි. පෙරදා රාත්‍රියේ උඩහට වැසිවට  නිසාදෝ ඔයේ දියපහර මඳක් වේගවත් ය.., නිරන්තරයේ ඇසෙනා කොහොඹ ගස් පෙලේ සරසරය හා එකවෙන දියපහරේ මුදු ගෝසාව සවනතේ නිස්කලංකය නැතිකලද.., කනට වේදනාවක් නොවේ..!

නෑ අක්කේ මේ පහේ ගෙදරට යන්න කියලා..,
අපි එනකල් ඉන්න බැරි නෑනේ.., මම කොණ්ඩේ වෙලගෙන එන්නම්..,

සේපාලිකා අක්කා තරුණය, පියකරුය.., එහෙත් වයස දහ අට වූ දා සිටම මනමාලයි හෙව්වද තවමත් ඈ තනිකඩ බව අම්මා කියනු මා අසා තිබේ.., ඔය ලිස්සන ගල් පගි වලට පය ලුහු වීම නවතන්නට කවුරුන්දෝ වැලි දමා තිබේ.., පඩියෙන් පඩිය අඩිය තබනාවිට නැගෙන සිරිය වැහිදාට සුන්දර වුව, පායන කලක නම් භයානකය..,

හරි යමු..,
කොණ්ඩය වෙලගන්න ඕනේ ඉක්මනටම මල්ලී නැත්තම් පීනසේ එන්න ඉඩ තියෙනවා..,
අක්කා වෙනදට මේ අහ එන්නේ නෑනේ නාන්න.., අද මොකෝ..?
නෑ. අද අපේ ගෙදර ලිඳ ඉහලා.., නාන්න විදියක් නෑ මඩ පෑදිලා නිසා.., ඉතින් මම ආව ඔයට.
මල්ලී පහේ ගෙදර යනවා කිව්වා නේද??
ඔව් මේ අම්මා දුන්නා මල්ල කොටවගෙන එන්න..,

දුවනවාට වඩා සෙමින් ඇවිදින විට මල්ලේ බර තරම දැනේ. කමිසය ඇතුලින් නැගෙන හීන් ඩාදිය රැල්ල පිටදිගේ ගලා යනු දැනේ..!

මේ දවස් වල හරි ග්‍රීස්මේ නේද..?
හ්ම්!
මොකෝ මෙයා එක පාරටම බකමූණෙක් වෙලා..,
ඈ..?
හ්ම් හ්ම් ගාන්නේ..??
අහ්..!
අක්කා මේ පානදර නාන්න ආවේ අද කොහේ හරි යන්න වද්ද??
නෑ අද කටයුත්තක් බලන්න අපේ ගෙදෙට්ට කට්ටියක් එනවා..,

කාටද අක්කටද..,
නෑ අපේ නංගිට,

එහෙනම් අක්කේ මම යන්නම්, මේ වැඩ අස්සේ නැන්දට වැඩ ඇති.., මම මේ ටික කොටාගන්න පස්සේ එන්නම්.

නෑ නෑ එහෙම හඅදිස්සියක් නෑ.., ඔය එන්නේ නංගි යාලුවෙලා ඉන්න මල්ලීගේ ගෙදරින්. අනික හවසනේ එන්නේ. අම්මා අද මැසින් කාමරේ අරිනවා මම අහගෙන.
හ්ම්

සුගන්දි අක්කට තවම මට වඩා අවුරුදු දෙකනේ වැඩිමල්.., ඉතින් එයා ඇයි ඉක්මනට බඳින්නේ..,
නංගි යාලුවෙලා ඉන්න කෙනාට රටයන්න හම්බවෙලා ඉක්මනට බඳින්න ඕනෙලු, කැන්දගෙන ගියාට පස්සේ ටිකකාලෙකින් නංගිටත් ඒ මල්ලී ඉන්න රටට ම පදිංචියට යන්න පුලුවන්ලු.
හ්ම්

නිහඬ බව දෙපසින් ගලන විට ගමන් විඩාව වැඩිය.., මම පය ඉක්මන් කලෙමි.., පාන්දර සීතල මරමින් උදෑසන ගිරි වළාකුළු අතරින් එබිකම් කරයි., ගම් තුලාන වල කුරුල්ලන් කෑම සොයන්නට යන්නට කලින් අවදිවෙන ගැමියන් හිඟ නැත.., සේපාලිකා අක්කාගේ අම්මා වූ පනගම නැන්දාද එවැනි ගුණ වත්කම් කොට ගෙන උපත ලද්දියකි. දූවරු නිදිපැදුරට හිරු එනතුරු සිහින බැලුවද.., පනගම නැන්දා කඩිසරව සිය දවස අරඹන්නේ ඊට හෝරා 3කටත් මත්තෙනි. මැසින් කාමරය අරින්නේ සිය මෑණියන් වූ කුරු ආච්ච්ගේ ආවතේව වලින් පසුවය.

ඔය මං කිව්වේ.., අම්මා මැසින් කාමරේ ඇරලා.., මල්ලී යන්න, මම යනවා රෙදිටික වැලේ දන්න.., මේ වෙලාවට වැනුවාම දහය එකොලහ වෙනකොට වෙලාගත්තෑකි.

දීකිරි ගෙදර ඉස්තෝප්පුවේ බිත්ති, මැසිමෙන් කොටන පහේ වල දුමරය වදින නිසාදෝ මඳක් තදට සමර පැහැ ගැන්නී ඇත. කොටා අවසාන වන ඕඩර වම්පස වූ ලී පෙට්ටියේ අඩුක්කර තබන නැන්දා.., ඒ සැනින් මැසිම පිසදා තව කෙනෙකුගේ ඕඩරයක් කොටන්නට ලැහැත්ති වේ.

පුතා ආවේ අපේ ලොකු කෙල්ල එක්කැයි..? ඊයේ ලිඳ සුද්ද කල නිසා කැලතිච්චි මඩ පතුලට බහින්න වෙලා යනවා. නාකියා ගත්තෑකි.., ඒත් රෙදි හෝදනකොට යාන්තමට රෙදිවල රොනේ බැඳෙනවා..!
ඔව් මට කිව්ව සේපාලිකා අක්කා..
මොනවද පුතේ තියෙන්නේ
මේ කහ ටිකකුයි, ගම්මිරිසුයි, කෑලි මිරිස් ටිහිකුයි තියෙන්නා..!

පනගම නැන්දාගේ අත මැසිමට වඩා කාර්යක්ෂමය, සිය වැඩෙහි බුහුටිය, කහ කෑලි කෙටෙන්න දමා අපද්‍රව්‍ය ඉවත්වනු පිනිස පහත ඇති පෙනේරය හරහා කුඩු වූ කහ යන අතරට පොලා වෙන්කරගත් කුඩා කෑලි පසුවටද, ලොකු කබලි මුලටද දමන්නේ ඇයද යන්ත්‍රයේම කොටසක් බවට පත්වෙමිනි. මේ රටාව කහකුඩු පහත ඇති කටෙන් පමිණ අවසාන වන තුරුම පවතියි..!

අපේ ගෙදරට අද මගුල් තුලාවකට නඩයක් එනවනේ පුතේ මම හිතාගෙන ඉන්නේ අද දවල් වෙනකොටම මැසින් කාමරේ වහලා දාන්ට..!

හොඳ වෙලාවට මම උදේ ආවේ.., නැත්තං අම්මට මේටික කුඩු කරගෙන එන්න ටවුමට ම යන්න වෙනවා.., එහෙනම් මෙලහකටත් හොඳ වියදමක් යනවා..,
දැන් පහේ කිලෝවක් කොටන්න හොඳ ගාණක් ගන්නවා ටවුමේ..!

පනගම නන්දා මා කියනාදේට හූමිටි තබමින් ම සිය වැඩෙහි යෙදෙන්නී මම කතාව වෙනතකට හැරෙව්වෙමි..,
නැන්දේ ඇයි සේපාලිකා අක්කට කලියෙන් සුගන්දි අක්ක බඳින්නේ..?

ඒකෙන් කාරි නෑ මේ පහේ ටික කොටලා ඉවරයි.., කෝ ගනින් බෑක් බෑය මේටික දාන්න..,

මල්ල තුල වූ සිලි සිලි බෑගයදිග හැරි මා, පහේ ටික පොලිතින් බෑගෙයා දමාගෙන දෙවනුව මා අත වූ පන් මල්ලග දමාගත්තේ වැඩි පරිස්සමටය.

නැන්දේ ඉතිරි ටික???
ඉතිරි ටික මම කොටවලා හවසට කා අතේ හරි, ගෙදරට එවන්නං.., මේටික අරගෙන උඹ පලයං පුතේ මට සුනංගු වෙන්න බෑ.., අර කට්ටිය දවල් කෑමට දෙන්න මම මාලු ටිකකට තුනපහ අතගාලා තියලා ආවේ..,
එක්කෝ මම කෝකටත් අම්මට ඇවිත් අරන් යන කියලා කියන්නම්..!
හුම්..!

කිසිත් නොකියාම නන්දා කොටාදුන් කුඩු මිරිස් මල්ලත් රැගෙන ගෙදර ආවේ දෙහිතකිනි.., නැන්දා ඉක්මනට මා පිටත් කර හැරියේ මා සේපාලිකා අක්කාගේ කසාදය ගැන ඇසූ නිසාද? එසේත් නැතිනම් ඇත්තටම නිවසට එන කට්ටියට උයා දෙන්නට වූ උවමනාවටදැයි මාහට එකවරම සිතා ගැනීමට අපහසු විය.
මොකක් උනත් කමක් නෑ. මම අම්මට කියනවා ගිහිල්ලා ඉතිරිය හවසට ගන්නය කියලා..,

සවස් අත ගත වුනේ සෙමිනි.., අපේ වසරට උඩ පන්තියට ඕලෙවල් පන්ති කරන්නට ඇති නිසා ගුරුවරු සිකුරාදා දිනවලදී පහල පන්ති වලට නිවාඩු දී ඒ කාලවේලාවන් ද එකොළහ වසරට උගැන්මට යොදාගත්හ.
මම අසල වූ ඉදලෙන් ඉරටුවක් කඩාගෙන මිදුලේ පිළිවෙළක් නැති රටා අඳින්නට ගතිමි. අප්පච්චී ගෙදර ඉන්නා දවස් වල ඇටවු දඬු වැට තවමත් සවි ශක්තියෙන් තිබේ.., ඒවා නිවෙසට එන රුපුන් මඬිනා නිහඬ සොල්දාදු පෙළක් වැන්න.., ගොම්මනට හොරා කිහිපයක් තිබියදී  කන්දට ඉහලින් පාවෙන ඉහළ වළාකුලු පෙළට යටින් නටන තැඹිලිපාට ගිණි බෝලයෙන් නිකුත් වන රැස් වැටේ වැදී මිදුලේ අඳින රටා විටෙන් විට වෙනස් වේ.., ඒවා මා අඳින රටා වලට වඩා හැඩය..!

ඈතින් එන නවීන මෝටර් රථයකින් නැගෙන නිහඬ වැලි පුපුරන හඬ ඇසුන නමුදු එය අපේ නිවස ඉදිරි පස නවතනු ඇති බව නොසිතුවෙමි. කෘෂිකර්මේ මහත්තයාටද ඇත්තේ මේ ආකාරයේම කාරයක් නිසා ටයර වැලි කන හඬ හොඳට හුරු පුරුදුය..,

පුතා අම්ම ගෙදර නැතැයි..??
ඉන්නවා කුස්සියේ..!
කියන්නකෝ සීතක්කා ඇවිල්ලා ඉන්නවා කියාලා..!
හාං..!

අන්න අම්මේ.., සීතක්ක කියලා කෙනෙක් ඇවිල්ලා අම්මව අහනවා..!
ඈ..? මේ අවේලාවේ..?
මම දන්නේ නෑ මම වැට ගාව ඒ අයව නවත්තලා ආවා..! තව ටයි දාගත්තු එක්කෙනෙකුත් ඉන්නවා..,
අහ් ඒ දොස්තර පුතා වෙන්න ඇති.

ඇඳ සිටි සායේම අත පිහදාගත් අම්මා එළියට ගියේ දුවමිනි..,

අනේ ඇයි මේ එළියේ.., එන්න අක්කේ ගෙට..,
කොහොමැයි පුතේ, විභාගේ හෙම ඉවරැයි..?

නෑ නංගී අපි ආවේ මේ ළඟට ආ ගමන්..!
ඒකට මොකෝ එන්නකෝ ගේ ඇතුලට..!

ටයි පොලු කාරයාද, මඳක් දායාවකින් යුතු පෙණුමැති මැදිවියේ තරබාරු පෙණුමකින් යුතු කතද, ඉස්තෝප්පුවේ ඈඳිගත්හ.

මේ පුතේ මගේ ලොකු අම්මාගේ දුව.., ඉස්සර අපි දෙන්නා එකටමයි ඉස්කෝලේ ගියේ..! මම අප්පච්චීව බැඳලා මෙහේ ආවට පස්සේ අපි දෙන්නා මුණ ගැහුනේ අද තමා..!

අම්මා සීතා යන නම කීප තැනක කියනු ඇසුනද ඈ මේතරම් වත්කම් ඇති පවුලකට අයත් වග මම සිහිනෙන් වත් නොසිතුවෙමි. අම්මා ඈ ගැන කියන්නේම පවුලේ සිටි ආඩම්බරම එකී වූ නමුදු ඈ අම්මාට දැක්වූ දයාව මහත් බවයි..! තරුණ කල ඉතා සුරූපීව සිටි බවට නටබුන් ඈ වතේ ඇතත් වර්තමානය වෙන විට මේ ඉස්තෝප්පුවේ ඉඳගෙන සිටිනා මේ කත මට පෙනෙන්නේ පිටි පුරවා රන් පැහැ සාරියක් අන්දවූ මුට්ටයක් ලෙසිනි.  

මම බිත්තියට මුවාවෙන් තිබ්බ දැල් පුටුවේ වාඩිවීමි.

මම මේ තකහනියක් ම ආවේ, නංගී ගෙන් කාරණාවක් අහන්න..,
මොකද්ද අක්කේ ඒ දන්න දෙයක් නං කියන්නං..!
නංගී දන්නවද දීකිරි ගෙදර..?
ඔව්..? අපේ කැන්දගහමුල දීකිරි ගෙදරනේ, ඉතින්?
ඒ ගෙදර ළමිස්සියෝ දෙන්නෙක් ඉන්නවා නේද??
ඔව් ඉතින්??
නංගී මොනවද දන්නේ ඒ ළමයි ගැන..,
එහෙමටම වැඩිමනක් දන්නේ නෑ අක්කේ.., ලොකු කෙල්ල, ගෙදර පොඩි කෙල්ල සුගන්දි නං කොහෙද රස්සාවක් කරනවා.., අද එහාට කාණ්ඩයක් එනවා කිව්වා මඟුල් තුලාවකට.., අපේ පුත්තරයට අද උදේ ලොකු කෙලී කියලා තියෙන්නේ..!
හහ්.., ඒකත් එහෙමද..?
ඇයි අක්කේ???
නෑ අපිතමා ඒ ගෙදරට මඟුල් තුලාවට ආවේ.., අපේ පුතා තමා ඒ අර බාල දරුවා එක්කලා යාලුවෙලා ඉන්නේ..,
හානේ කොයිතරම් හොඳද?? දීකිරි ගෙදර කියන්නේ අක්කේ මේ පැත්තේ හොඳ නමක් තියෙන ගෙයක්.., අපි පහේ ගෙදර කියන්නෙත් එහාට..,
හා එහෙමද?
නෑ මේ පවුල ගැන අපි දැනං හිටියා මදි නංගී, අපේ එකාටත් ඔය කෙල්ල එක්කලා යාලුවෙන්න කලියෙන් පොඩිත්තක් හොයලා බලන්න තිබ්බා..!
දැන් ඇයි එහෙම කියන්නේ..,
පුතා යාලුවෙලා ඉන්න ගෑණු ළමයාගේ වරදක් නෑ නංගී.., ඔය කෙල්ලගේ අක්කා.., ඒත් මට සමහර වෙලාවට හිතෙනවා පොඩි කෙල්ලත් එහෙමම ද කියලා.., මොකෝ වෙනසක් කියලයෑ එක අත්තේ මල් නෙව..,
ඉතින් මොකෝ උනේ කියා කීවා නං..?
අපේ පුතාගෙන් බෙහෙත් ගන්න ඇවිල්ලා..,
ඉතින් ඒකට මක්කා වෙනවද අක්කේ කොච්චර හොඳද..? පුතා වගේ ළමයෙක් ඉන්න එක ඒ පවුලට මොනතරම් නම්බුවක්ද??
ඒක එහෙම නම් මොකක් කරගන්න බැරිද නංගියේ...,
ඉතින් මොකටද සේපාලිකා බේත් ගන්න ඇවිල්ලා තියෙන්නේ....????

දෙමාසයක් වෙච්චි බඩේ උන්නු දරුවාව නැති කරගන්න..!!