යුවතියගේ විඩාබර දෑස ඒ වනවිටත් පියවෙමින් තිබිණ. එහා මෙහා නොගොස් ඒකාකාරීව එක එල්ලයක් මත ම රැඳී පැය කිහිපයක් ම උන් ඇය ගේ නළලත ට පවා ඒ වනවිට ඩාදිය උනා අවසන් ය. යාර කිහිපයක් දුරින් වූ ඊසලයක් මත තබා ඇති  රාමුව මතම ඇද ඇන ගසා තනාගත් සිය අවසන් කැන්වසය ට දෑස් යොමුකරගෙනම භාවනාවක යෙදුනු යෝගියෙකු වැනි සිත්තරෙකි. ඔහු ඉසිඹුවක් ලැබීමට නම් යුවතියව තව වරුවක් වත් වෙහෙස කරවා එක එල්ලයේ තැබිය යුතු විය.
සිය රෝගී තත්ත්වය පසෙක ලා ඔහු මේ අඳින්නේ  කිසිවෙක් නොදන්නවා වූත්, එළිලන්නට ඉතා ආසන්න වූත්, නගරයේ රූමත් ම ගැහැණිය හෙවත් සිය බිරිඳ ගේ උඩුකය රුවයි.

" දැනට මේ ඇති නේද ඇන්ජලෝ...?

“මම කැමති නෑ ඔයාව මේ තරම් මහන්සි කරවන්න. බලන්න අද ගෙදර තිබුණු අන්තිම රූබල් කිහිපය ඔයා වියදම් කරලා අරන් ආපු කැන්වසය...?”
“මම හිතුවා ඔයා බෙහෙත් ගන්න සල්ලි හොයනවා කියලා. ඒකයි මම කැටේ කඩලා ඔයාට සල්ලි දෙන්න හිතුවේ.”
“අවාසනාව...,  ඒකෙත් රූබල් කීපයකට වඩා තිබුනේ නැති හැටි. "

උපතින් ම සුදුමැලි යුවතියක වූ වෙරෝනිකාට දුකකට හිත සැලුන විට එය මුහුනෙන් පෙන්වන්නට වැඩිවේලා යන්නේ නැත.
අතීතය සිහි වී දෑසින් දොඹ කැට තරම් කඳුලු කඩා හැලෙන්නේ ඇයටද නොදැනීම ය.

.............................................................

උපතින් ම ධනයෙන් ආඪ්‍ය පවුල පසුබිමක හැදුනු ඇන්ජලෝ වයස විසිපහ වන විට රූබලය යනු කුමක්ද යන්න වත් දැන නොසිටියේ ය. නගරයේ කුවේර සම්මත පවුල් පසුබිමකින් පැවත එන මේ තරුණ සිටුවරයා ට එයට ගැලපෙන රූපශ්‍රීයක් ද තිබිණ. ඔහු හා යහන් ගත වීමට ධනවත් තරුණියෝ පෝලිම් ගැසී සිටියෝය. දශකයකට ඉහතදී නගරයේ පැවැත් වුණු සෑම රාත්‍රී භෝජන සංග්‍රහයකම, සාදයක ම, බාල් නැටුමක ම ප්‍රධාන අමුත්තා වූයේ මේ අපූරු තරුණයා ය.

"ඇන්ජලෝ නැති සාද අපි පවත්වලා මොකටද? ඔහුනේ අපේ රැයේ දිලෙන තරුව....!"

සිය කෙටි එලු රැවුල කසමින් නගරාධිපතිවරයා ඇන්ජලෝව අමුත්තන්ට අඳුන්වා දෙන්නේ එලෙසය.

ඇන්ජලෝ ව ප්‍රජාව අතර ජනප්‍රිය වීමට මෙයට අමතරව තවත් එක කරුණක් හේතුවී තිබිණ ඒ.., ඔහු තුල වූ චිත්‍ර ශිල්පයට වන අද්විතීය දක්ෂතාවයි. කුඩාකල පටන් මේ තරුණයා අතට හසුවන හැම කොල කැබැල්ලක ම කුමක් හෝ කටු සටහනක් කරන්න ට යෙදුනේය. මේ හේතුව නිසාවෙන් ම තමාට මසන හැම කබායක ම ඇතුළතින් සිය පින්සල් ආම්පන්න සඳහා වෙනම පොකට්ටුවක් මසන්නට සිය නිල ඇඳුම් මසන්නන්ට නියම විය. පසුව නගරයේ ඇන්ජලෝගේ පොකැට්ටුව ලෙස පරසිදු වූයේ මෙයයි. තරුණියෝ සිය පෙම්වතුන් හා සැමියන් ට කබා මසන සෑම අවස්ථාවක ම මේ ආකාරයේ පොකට්ටුවක් මසන්නට නියම කරන්නේ එය හදිසියට කුමක් හෝ බහා තබාගන්නට අවැසි බව සඳහා කියමින් වුවත්, ඇත්ත තත්ත්වය නම් යටි හිතේ පවතින තරුණයා පිළිබඳ වූ හැඟීම විය හැකිය.

සෑම වසන්ත සෘතුවක ම ආරම්භය නගරයට විශේෂ වෙයි. ඒ ලෝ පසිඳු ඉවාන්ගේ සර්කස් කණ්ඩායමේ ආගමනය නිසාවෙනි. දෙබිඩි සහෝදරයෝ, නිහඬ මායාකරුවා, අත් හතරේ කොටා මේ ආදී එවකට රටේ ප්‍රසිද්ධව සිටි පුදුමාකාර හා මායාකාරී යැයි සැලකූ චරිත ඉවාන් ගේ සර්කස් කණ්ඩායමට අයත් විය. භීෂණයට හා කලහාකාරී ක්‍රියා වලට නමගිය මේ පුද්ගලයන් තම කණ්ඩායමට එක්කරගෙන සිටින අහිගුණ්ඨික රජා ලෙස විරුදාවලී ලත් ඉවාන් ට මායාකාරී ශක්තියක් ඇති පුද්ගලයෙක් වග නගරයේ සාමාන්‍ය ජනයා පමණක් නොව නගරයේ පළමු පුරවැසියා ලෙස එවකට සැලකුණු නගරාධිපති කෙප්ලර් උත්තමයාද ඉහ මුදුනින් විශ්වාස කරන්නට විය.

"අසව්.., අසව්.., අසව්.., අගනුවර කෙප්ලර් නගරාධිපති උත්තමයාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් වෑන් ඩී ඇන්ජලෝ සිටු උත්තමයාගේ ධන පරිත්‍යාගයෙන් පවත්වන්නට යෙදෙන වාර්ෂික සැනකෙළිය, මෙවරත් සේන් ගං ඉවුරේ පවත්වන්නට යෙදේ. මායාකාර ලොවේ සක්විති ඉවාන් හා සේනාව පුරා සතියක් දිවා රෑ සේන් ගං ඉවුරේ විස්කම් පානු ඇත. සියල්ලෝම මීට සහභාගි වෙනවා හොඳයි. මෙන්න ඒ නිවේදනය නැවතත්.......,"

නගරාධිපති ගේ රාජකාරි පණිවුඩකරුවා එසේ කියමින් තම පණිවුඩ රාජකාරිය අවසාන කල බැව් සංඛේතවත් කරමින් සිය ට්‍රම්පටය පිඹින්නට විය.

"ඉවාන්ගේ නාඩගං මඩුවට අලුත් කෙල්ලෙක් ඇවිල්ලලු. රාජකුමාරියක් වගේ ලස්සන කෙල්ලෙක් ලු. පොල්කා තිත් වැටුනු ගවුම් ඇඳගෙන අස්සයන්ට කොල්ලු කවන්න ගිහිං නාඩගං මඩුවේ ඉස්තාලේ පැත්තෙන් එනකොට අපේ කොර්නේලියාගේ සහෝදරයා දැකලා තියෙන්නේ.
ආං මිනිහා කෙලීව දැක්ක වෙලේ ඉඳං ආලෙං අන්ධ වෙලා ලු.
අද පාන්දර ඉඳන් ඒ යස්සයා කෙල්ලගේ නම මුමුණ මුමුණා ඉන්නවලු."

නාඩගම් මඩුවට මෙවර එකවී සිටින අලුත්ම චරිතය ගැන වෑන් ඩී ඇන්ජලෝ සිටු තැන තම සමීපම සේවකයාගෙන් ඇහුම්කන් දුන්නේ මන්දිරයේ දකුණු උයනේ සුපුරුදු ලෙස පාතරාසය ගන්නා මේසය අසල ට වී තේ පානයට සහාභාගි වූ අවස්ථාවේ ය.

මොකද්ද ඔය කෙල්ලගේ නම එතකොට...?
ක්ෂණිකව ඇති වූ නිහඬ බව බිඳිමින් ඒ පැනය මතු වූයේ තරුණ ඇන්ජලෝගේ මුවෙනි.

වෙරෝනිකා ලු.

හ්ම්....!
වෙරෝනිකා....?

..........................................................

වරහැලි වී ක්ෂය වී යන්න ට ආසන්න වී ඇති සිය පොල්කා තිත් වැටි ගවුමේ වාටියෙන් දෑසේ තෙත මාත්තු කරගත් වෙරෝනිකා බැලුවේ ඇන්ජෙලෝ කොහේ දැයි දැන ගැනීමට ය. ඒ වන විටත් හිරු අවරට ගොස් අඳුර ගලන්නට වූ බැවින් තවදුරටත් සිය නිර්මාණයේ වැඩ කරගත නොහැකිවූ ඇන්ජලෝ අසලා තිබූ අබලන් වූ ඊසලයක් අල්ලාගෙන නළල මැද්දෑවේ වූ දහදිය පිස දමන්නට විය.

දන්නවා ඔයාට මහන්සී කියලා ඇන්ජලෝ…! ඇයි උණු චොකලට් කෝප්පයක් වත් බීල ඉන්නේ නැත්තේ..?
කරන්න දෙයක් නෑ වෙරෝනිකා..,  මට මේක ඉවර කරල දෙන්නම වෙනවා.
ඔයා අනික හොඳටම දන්නවා මට මේ චිත්‍රය දෙන්න වුනේ නැත්තං කැපකරන්න වෙන්නේ මොකද්ද කියලා.

මට තේරෙනවා. මාව ඔයාගේ ජීවිතේට සම්බන්ධ කරගත්ත එන මොන තරම් වැරැද්දක් ද කියලා තාම තේරෙන්නෙ නැද්ද ඇන්ජලෝ...? ඇත්තටම අපි ඒ දවස් වල මොන තරම් සැහැල්ලුවෙන් හිටියද නේද වෙරෝනිකා.…..?

සිත්තරා අවසන් පද පෙළ පිට කලේ කිසිවක් සිතාබලා නොවුවත් වෙරෝනිකාට එය මරු පහරක් විය..,

කඳුලින් දිලෙන දෑසින් කවුලුව ළඟට වී පායාඑන තරු වලට සිය දුක බාර කරන්නට දෝ ඈ අසල වූ කවුලු ආවරණයට හිස තබාගෙන දෑස් පියන්නට වූවාය.

..........................................................

සිය ප්‍රථම ඉදිරිපත් කිරීම සේන් ගං ඉවුරේ කරන්නට වීම තරුණියට, එක අතකට පුදුමයක් විය. ඒ තම වරිගයේ වයස්ගතම තැනැත්තිය වූ මීශා අත්තම්මා ගේ කල එලි බැසීම ද සිදුවී ඇත්තේ සේන් ගං ඉවුර අසබඩ වූ මේ බිමේ දීම වීම ය. තව පෑ දෙකකින් තමාට ලැබෙන්නට නියමිත ඒ මහඟු වරය ගැන සිතත්ම තරුණියගේ හද ගැස්ම උත්සන්න උනේ ඇයටද නොදැනීමය.

" අද සැනකෙළිය විවෘත කරන්නේ කවුද කියලා දන්නවද..,
ඒ තමා වෑන් ඩි ඇන්ජලෝ සිටුතුමාගේ එකම පුත්‍රයා කණිෂ්ඨ ඇන්ජලෝ තරුණයා. එයාට කෙල්ලො තම ජීවිතය පුදන තරම් ලස්සනක් ලු තියෙන්නෙ. ඒත් මිනිහා නෙවී ලු ඒ ගැන ඇහැක් වත් ඇරල බලන්නෙ..,මට නං වෙලාවකට හිතෙනවා මිනිහා අරවැයින් එකෙක්ද කියලත්.., ”

සුපුරුදු ලෙස සැනකෙළියේ පලමු ඉදිරිපත් කිරීම කරන්නට නියමිත මෝසී කණ්නාඩිය ඉදිරියේ සිට තම කම්මුල් වලට රෝස පවුඩර් උලා ගන්නා ගමන් වෙරෝනිකා දෙසට ඇසක් ඉඟිමරා කියන්නට විය.

මොසීගේ ඉඟියේ යටි අදහස තේරුම් ගත් වෙරෝනිකාගේ හිතට නැගුනේ තරහවකි.

 

"මෝඩයා මිනිස්සුන්ට අපහස කරන්න එපා. අනිත් එක ඒ එකෙකුට අපි මේ කතා වෙන එක බැරිවෙලාවත් ඇහුනොත් අපි ඉඳලා ඉවරයි. "

පුලුටු කරගත් මුව සඟවා ගත් මොසී තනිව මුමුණමින් තනිවම වෙස් ගන්වා ගන්නායුරු දුටු වෙරෝනිකා තම ආම්පන්න ලැහැත්ති කරගන්නට යන්නට විය.

" නෝනාවරුනී මහත්වරුනී.., ඔබ සියලුදෙනාවම ඉවාන්ගේ රඟලොවට සාදරයෙන් පිළිගන්නවා. මම ඉවාන් පවුලුශ්කා. පුදුම කරවන මායා බල ඇතුලු සිත් සතුටු කරවන බලු කරණම් හා ප්‍රථම වතාව ට ලොව වඩාත් ම රූමත් ම යුවතියගේ විශේෂ ඉදිරිපත් කිරීම ඔබව පුදුමයට හා මන්දානන්දයට පත් කරවනවාට කිසිම සැකයක් නෑ.
ඉදින් ආරම්භ කරන්නට අවසරයි..., ”


"ඉවාන්ගේ රඟ සොභා....!!!!"

විකටයින් පිරිවරාගෙන සබයට පැමිණි මොසී තමා අත ඇති පන්දම් උඩදමමින් අගනා රංගනයක නිරත වන්නට විය. සෑම වසරකම මේ සැනෙකෙළි හල මේ ආකාරයෙන්ම පැවැත්වුවත් ,මංගල ඉදිරිපත් කිරීම කරන්නේ මොසී වුවත්, ජනයාට සිය ජීවිතයේ පළමුවතාවට ඉදිරිපත් කරන්න බලන නියාවෙන් මේ රැඟුම රසවිඳින්නට විය.

කෝ අර කෙල්ල...?
පටන් අටගෙන පෑ කාලක් විතර ගෙවුනා තාම නෑනේ...?

අන්ජලෝ සිය හිස හැරෙව්වේ අතවැසියකු වෙතය.
ඊළඟ ඉදිරිපත් කිරීම ඇත්තේ ඇයටයි උතුමාණෙනී...
අතවැසියා උත්තර දුන්නේ ය.

සියලු දෙනාගේ අත්පොලසන් හඬ මැද ඉවාන් නැවත සබයට පැමිණියේය.

“මායාකාරී ලොවේ රැජිණගේ මරණින් පසුව ඒ කිරුළට කෙනෙකු සොයමින් ලොවපුරා කරක් ගහන වේලාවේ. කිරිල්ලියක් හා කතා කරමින් නිදිගත් සිංහයෙකුගේ හිස උකුල මත තබාගෙන සුව සදන්නට තනන මේ තරුණියව මට මුණගැහුනේ සයිබීරියාවේ අත් අටේ ගෝත්‍ර පතියාගේ සාදයට සහභාගිවන්නට ගිය වෙලාවේ...,”

ඉවාන්ගේ කතාව අවස්ථාවට කෙතරම් නොගැලපෙන්නක් උවත් ප්‍රේක්ෂකයින් දෑස් අයාන සිටියේ මේ තරුණියගේ රූ සිරිය දකිනු රිසියෙනි.

ඕයි  තමුෂේගේ ඔය මල වැල්වටාරම නවත්තලා කෙල්ලව එලියට දානවා....!

පදමට වෙරි වූ රම් බෝතලයක් අතින් ගත් බීමත් වැසියෙකුගේ හඬින් සභාව ඇළලී ගියෙ එකවරම ය.

එසේනම් පිළිගන්න,

වෙරෝනිකා....!!!!!

ඉඳිකට්ටක් බිමට වැටිනි නම් ඒවෙලාවේ මහා හඬින් දෝංකාර දෙන්නට තරුණිය කළ එළි බසින වෙලාවේ දී හොඳටම ඉඩ තිබිණි. හාත්පස එතරම් නිශ්ශබ්දතාවයෙන් ඇළලී යන්නට විය. වේදිකාව මඟුල් දොරාටුව අස්සෙන් ගෙජ්ජි හඬක් ඇසී සියලු දෙනාගේ දෑස් ඒ දෙසට යොමුවිය. එළියට බැස සිටියෙ මිහිබට මේ තාක් කාලයකට දක්නට ලැබුණු ඉතාමත් අලංකෘත ම කාන්තා ප්‍රාණියාවයි. ඈ එතරම්ම ලස්සන විය. හදිසියේ තරුණියගේ ආගමනය වූ පසු මේ නිහඬ බව තවත් දරාගත නොහුණු ඇන්ජලෝ එකවරම නැගිට තරුණිය දෙසට හැරී අත්පොලසන් දෙන්නට විය. ජනයාගේ දැහැන එකවරම මේ අත්පොලසමින් බිඳීගිය හෙයින් ඔවුන්ද තරුණ සිටුවරයා අනුගමනය කරමින් අත්තල නද දෙන්නට විය.

--------------------------

මොනවද කල්පනා කරන්නේ වෙරෝනිකා ඔයාගේ පරණ දිනපොතකුත් අතේ තියාගෙන..?

මාපියන්ගේ අකමැත්ත පිට විවාහ වී සිය ජීවිතය සරි කරගන්නට  නිතර ම බර වැඩ වල යෙදුනත් තවමත් අත් තලයේ වූ සුමුදු බව ගිලිහී නොගොසින් තිබූ හෙයින්,වියැකී යමින් තිබෙන සුමුදු බවක් සහිත ඒ හස්ත ස්පර්ෂයයෙන් කල්පනා ලොවේ ගිලී සිටි වෙරෝනිකා තිගැස්සී ගියේ ය.

නෑ.. මම මේ කල්පනා කලේ අපි දෙන්නා හම්බවෙච්චි හැටි. ඒ පුදුමාකාර බව තාම මගේ හිතේ තියෙනවා ඇන්ජලෝ. ඔයාව ලබා ගන්න කෙල්ලෝ තමන්ගේ ඕන ජීවිතයක් පුදදෙන්න ඉන්නැද්දිත් මට තේරුම් ගන්න බැරි ඇයි ඔයා මාව තෝරගත්තේ කියලා...???

ඇන්ජලෝගේ මුවේ වූයේ මදහසකි..,

දැනගන්නම ඕනෙද..?
හ්ම්ම්...!

එන්න මා එක්ක...!

ඇන්ජලෝගේ පිටුපසින් වෙරෝනිකා ඇදුනේ කාන්දමක් විලසිනි. දෙදෙනා අවසන නතර වූයේ හරි මැදින් ඉරිතලාගිය කැඩපතක් අසල ය.
අසල වූ පුටුවේ වෙරෝනිකා ඉන්දවූ ඇන්ජලෝ උරහිසට තම සුරත ම තබා ඈ උවනත කැඩපත් දෙසට හැරවුවේ ය.

බලන්න පොඩ්ඩක් මේ දිහා. කැඩපත දෙසට අත දිගුකරමිනි.
ඔව් ඉතින් මේ මම නේ..? ඉතිං..?

මම වහවැටුනේ ඔන්න ඔය රූපෙට නිසා. දැං තේරුනාද? අනික එදා සංදර්ශනය ඉවරවෙලා තිබ්බ බාල් නැටුම මම කොහොමද අමතක කරන්නේ..?

---------------------

ඇන්ජලෝ සිටුතුමාගේ දක්ශිණ අංගනය සෙනඟින් පිරී තිබිනි. එහෙත් ආ සියල්ලගේම අවධානය යොමුවී තිබුනේ එක් යොවුන් යුවලක් වෙතය. ඒ සංගීතයේ තාලයට අනුව පාදතබන තරුණ ඇන්ජලෝ සිටුතැන හා ඉවාන්ගේ සර්කස් බලමුලුවේ දවසේ තරුව වූ වෙරෝනිකා වෙතය.  තරුණයින්ගේ ආශීර්වාදය ද තරුණියන්ගේ ඊර්ශ්‍යාව ද මේ දෙපළ හට නොඅඩුව ම ලැබිණි.

දෙන්නා නම් හරිහරියට කැපෙන ජෝඩුව නේද?
ඒකනම් එහෙම තමා ඒත් එක කවදාවත් වෙන්නේ නැති දෙයක් නිසා අපි එහෙම බලාපොරොත්තු තියාගෙන වැඩක් තියෙනවා යැයි..?

කෙප්ලර් නගරාධිපතිතුමා සිය බිරිඳට කනට කර පැවසුවත් ඈ තම සැමියාට පිළිතුරු දුන්නේ එසේ ය.

සියලුම දෙනාගේ මහත් අත්පොලසන් නාදය මැද බාල් නැටුම අවසන් වූයේ සභාවේ ආකර්ශ්නීය ම යුවල වූ ඇන්ජලෝ වෙරෝනිකා දෙදෙනා දෙසට  සබයේ

අවදානය හරවමිනි.

---------------------

අද හරිම අහඹු සිදුවීමක් නේද වුනේ..?
මොකද්ද?
ඇයි අපි දෙදෙනාම එකට නටන්න ට ඉඩලැබුනු එක..,

ඒත්..,
ඇයි ඒත්..?
මම ඔබෙන් බලා පොරොත්තු උනා මට නටන්නට ආරාධානය කරාවි කියලා..,

වෙරෝනිකා ඇන්ජලෝට පැවසුවේ බිම බලාගෙනය..,
මමත් බලාපොරොත්තු උනා ඔබ මා එක්ක මගේ ආරාධනය පිලිගෙන නැටුමට ඒවි කියලා.
එහෙනම් අපි දෙන්නාගේ ම බලපොරොත්තු ඉටු උනා නේ?

තරුණිය අත තිබූ වයින් වීදුරුව විල අසල තිබූ බැම්ම උඩ තැබූ තරුණිය සිටු කුමරා දෙස ට හැරුනා ය.

මම ඔබෙන් ප්‍රශ්ණයක් අහන්නද?
හා අහන්න ඕනෙම දෙයක්..,

මේ තරම් ලස්සන තරුණයෙකු වෙලත් ඇයි තරුණියකට ආදරේ කරන්නේ නැත්තේ...?

මම එක්කෙනෙකුට ආදරේ කරනවා වෙරෝනිකා ඒ බව කවුරුවත් දැක්කෙ නැහැ. මම කියන්න ගියෙත් නැහැ.
කාටද..? යුවතිය ඇසුවේ බිඳුනු හඬිනි..,
කාටද ඔබ ආදරය කරන්නේ..?
දැනගන්න ම උවමනා ද?  ඇන්ජලෝ ඇසුවේ තරුණියගේ ඇස් දෙස සෘජුව බලාගෙන ය.

ඔව්...!
එහෙනම් එන්න යන්න.  ඇය ඉන්නේ මගේ කාමරයේ..,
තරුණියගේ හද ගැහෙන්නට විය.. තමා යන්නේ කොහාටද කියා සිතන්නට පටන් ගන්න විටත් තරුණයා වෙරෝනිකාව අදින් ගෙන උඩුමහලට පා නගන්නට පටන් ගෙන අවසාන ය.

විසාල කාමරයකට පැමිණි තරුණයා එහි දොර වසා දමන්නට විය..,
සාදරයෙන් පිළිගන්නවා මගේ චිත්‍ර කාමරයට.

මම දන්නේ නැහැනේ ඔබ චිත්‍ර අඳින්නට දක්ෂ බව..?
පුදුමයි මුලු නගරෙම දන්නවා මම සිත්තරෙක් බව..,

අහ් ඔව් ඔව් මම හිතන්නේ මම අසා තිබෙනවා ඇන්ජලෝගේ පොකැට්ටුව ගැන.., ඒත් ඔබ කවදා හෝ අහන්න තියා සිතන්නවත් බලාපොරොත්තුව නැති දෙයක් තියෙනවා ඔබ නොදන්න.., මේ නගරයේ කිසිවෙකුත් නොදන්න..,

ඒ මොකද්ද?

කවදා හෝ අසා තිබෙනවාද රූපර්ට් ඩී ලූනේ කියල චිත්‍ර ශිල්පියෙක් ව..,නැතුව ඔහු නේ අර ප්‍රසිද්ධ කන්‍යා කිඳුරිය ප්‍රතිමාව මහ රජතුමාට පිළිගැන්නුවේ..,  ඇන්ජලෝගේ මුවේ වූයේ මඳහාසයෙකි..,

එහෙනම් මේ රූපය ඇන්දේ කවුද කියා බලන්න හැකිනම්.., කියමින් තරුණයා තමා අසල තිබූ ඊසලය මත වූ රුව වසා තිබූ සලුව ඉවත් කරන්නට විය..,

මරිය මවු තුමියනී.., මේ මම නේද?
තරුණියට සිය දෙඇස් අදහා ගත නොහැකි විය. ඈ ඉදිරිපිට තිබුනේ ජීවමාන ප්‍රමාණයේ ඇයගේ රුව ඇඳි ආලේඛය චිත්‍රයකි.

දැන් බලන්න කවුද මේ රූපය ඇඳලා තියෙන්නේ කියලා..,
ඇන්ජලෝ වෙරෝනිකාගේ අවධානය යොමු කලේ පහත් දකුණු කොනේ ගසා තිබූ සිත්‍තරාගේ අත්සන වෙතය.
"රූපර්ට් ඩී ලූනේ..? "
දෙවියනේ එතුමා?

වෙරෝනිකා මේ අහන්න.., රූපර්ට් ඩී ලූනේ කියන්නේ මම චිත්‍ර වල ට දමන ආරූඪ නම.
ඒ කියන්නේ..ඔ..?
ඔව් රූපර්ට් ඩී ලූනේ කියන්නේත් මට ම තමා.

තරුණිය උන්නේ දෙලොවක් අතර ය.
දරන්නට බැරි තරම් පුදුම වීම් තුලින් ඈ හෙම්බත් වී උන්නා ය.මේ රූපය මම ඇන්දේ මීටවසර 5 කට කලින් ඒ වෙනකොට මම ඔබ ගැන අසාවත් නැහැ වෙරෝනිකා. ඒත් මම කවදා හරි හිතුවා මම කසාද බඳිනවා නම් බඳින්නේ මේ තරුණිය ව ම යි කියලා. ඒ සිතුවිල්ල තාමත් එහෙමමයි., මුල් වරට ඔබව දකින විට මම ගොලු උනා මේ අර සිතුවමේ ඉන්න කෙල්ල නේද කියලත්. මට හරි සතුටක් දැනුනා මගේ තීරණය කිසිම අයුරකින් වැරදී නැති බව දැනගත්තම..,

ඉතින්..,
මා ආදර වෙරෝනිකා ඔබ කැමතිද මා හා විවාහ වෙන්න..?

තරුණිය සිටියේ මඳක් කම්පනය වූ ස්වරූපයෙනි..!
ඒත් ඇන්ජලෝ..!
ඔව්..?
තේරෙන්නේ නැද්ද මෙතන ගැටලුවක් තියෙන විත්තිය..?
මොකද්ද..? ඒ මගේ අඩුපාඩුවක් නම් මට තියෙන්නේ ඇනවුම් කරන්න විතරයි.., සියල්ල මා අතේයි සැනෙකින්..!
මා කියන්නේ ඒ ගැන නොවෙයි තේරුම් ගන්න උත්සහ කරන්න..!
එහෙනම්..?
අපි දෙදෙනාගේ සමාජ තත්ත්වය..?

ආදරයට සමාජ තත්ත්වය බලපානවැයි කියන්නේ මොන පොතේද? මම නම් අසා නැහැ කවදාවත්..!
මට පපා ට කියන්න විතරයි තියෙන්නේ..? ඔහු මට දක්වන්නේ පුදුම ආදරයක් වෙරෝනිකා..! මම හඳ තරු ඉල්ලුවොත් මට ඒකත් ගෙනත් දේවී..! ආදරෙයි ඒ තරමට..!

වෙරෝනිකා උන්නේ ගැහැටකට මැදිවීය.., ජීවිතය සුරංගනා කතාවක් ලෙස දකිනා ළමා සිතැති සොඳුරු කුමරෙකුට සිත ලියාදීමට වඩා පොලොවේ පය ගසා සිටිනා මැදිවියැයියෙකු හා විවාපත් වීම මැනවැයි වෙරෝනිකාට නොසිතුනාද නොවේ.., එහෙත් ඒ ක්ෂණයේම තමා කුඩා කලදී සිය හස්තයේ ළදරු රේඛා බලා මීෂා අත්තම්මා කියූ අනාවැකිය ඈ සිතට තට්ටු කරන්නට විය..,

පුතේ ඔයා කවදා හරි කසාද බඳින්නේ රාජ කුමාරයෙක් වගේ එක්කෙනෙක්..,ඒත් ඒ ආදරේ ඔයා අතට ලබා ගන්න විඳින්න වෙන ගැහැට බොහොමයි..! ඔව් බොහොමයි..!

අත්දෙක එක උඩ එකතියාගෙන කලපනා කරන්නේ අපි දෙන්නාගේ විවාහය ගැනද වෙරෝනිකා..? දුක්වෙන්න එපා හැමදේම හොඳින් සිද්ධවෙයි..! වෙරෝනිකා හට සිය ඉහලට ගත් සුසුම පහලට අතහැර දමනවා හැරෙන්නට වෙන දෙයක් කරන්නට තිබුනේ නැත..! ඒ තරමටම ඇන්ජලෝ දෙදෙනාගේ විවාහය ගැන සිහින මවමින් සිටියේය..!!!


----------------------------


වෙරෝනිකා තමා අත වූ පොතේ පිටු පෙරළන්නට වූයේ නිනවුවක් නැතිවම ය..!

අප්‍රියෙල් 15

හැමදේම වෙනස් වෙනවා.., මොනවද වෙන්නේ කියලා හිතා ගන්නත් බැහැ. ඊයේ මාළිගාවේ සෙබලු ඇවිත් අයියාගේ සැනකෙළියේ සියලුදෙනාම හිරභාරයට

ගත්තා. ඉවාන්ට හොඳටම පහරදීලා ඔහුවත් කුදලගෙන ගිය වග මට කිව්වේ ලේ පෙරාගෙන මගේ කූඩාරමට දුවගෙන ආපු මොසී. ඔහුටත් සෙබලෙක් ගෙන බයිනෙත්තු පාරක් වැදිලා ඇහැක් රතු චෙරිගෙඩියක් වගේ වෙලා..! අයියා මට දෙන්න කියලා කොල කෑල්ලක් ඔහු අතේ එවලා තිබුනා..!

වෙරෝ.., මේ හැමදේම වෙන්න හේතුව ඔය දෙන්නාගේ ආදරේනම් කරුණාකරලා ඇන්ජලෝ එක්ක වහාම නගරයෙන් පිටට පැනලා යන්න.., අදම මේ දැන ම..,

ගඟ ගාව ඕක්* ගහ යට මම පෙට්ටියක් වළලා ඇති..! ඒකත් අරන් යන්න.., මාස කිහිපය ජීවත් වෙන්න ඒ පෙට්ටියේ තියෙන සල්ලි සෑහේවි..!
තව අ..,

මේක ලියනකොටමයි සෙබලු ඇවිල්ලා ඉවාන් ට ගහලා කුදලාන ගියේ.., ඈත ඉඳන් ම මට මොසී මොසී කියලා කෑගහපු ඉවාන් මට මේ කොල කෑල්ල ඇහෙන් පෙන්නන කොට ම තමා මට අර යමපල්ලා ඇවිත් බයිනෙත්තු කඳෙන් ගැහුවේ.., ගානක් නෑ..! මම කොල කෑල්ල අරන් කාගෙන ආවා..., මට එහෙම කිව්වත් මගේ ඇහෙන වැටෙන කඳුලු වලට තිත තියන්න ඒවා සමත් උනේ නැහැ.., මම යා යුතුයි ඇන්ජලෝ ව මුණ ගැහෙන්න..!

අප්‍රියෙල් 21

වෙච්චි කරදර නිසා මට දින පොත ලියන්නත් වෙලාව හොයාගන්නත් බැරි උනා.., අපි උතුරට යන ගමන් මොසී කරත්තය පදවන්නේ පුදුම වේගෙකින්..! මේ වගේ තෙහෙට්ටුවක් කවදාවත් විඳලා නැති නිසාදෝ ඇන්ජලෝ මගේ උරහිසට ඔලුව තියාගෙන නිදි කරනවා.., මීට සතියකට පෙර සියලු දෙයින් අගතැන්පත් වුනු කුමරෙක් වෙච්චි ඔහු අද මගේ ආදරය විතරක් හිමි දිළින්දෙක්.., මේ තත්ත්වෙට පත් වෙන්න හේතු උනේ මමද..? ඇන්ජලෝගේ හිතුවක්කාර කමද නැතිනම් අපි දෙන්නම ද? මොකද්ද කියලා තේරුම ගන්නවත් මගේ හිත නිස්කාංසුවක් නැහැ..!

ලියූ දේට වඩා නොලියු දේ බොහෝ ය..!වෙරෝනිකා ආදරයේ නාමයෙන් සියල්ල විඳ දරාගත්තේ ඇන්ජලෝ නිසා ය..! හිත උපන් සංවේගය නිසාදෝ ඇන්ජලෝ තුලින් වෙනදා මතුවන තරම් සිනහවක් කෙලිලොල් බවක් දිස්වූවේ නැත..! අතදිග හැර තමා වැළඳ ගත් ආදරය එය විතරක් හිමිකර දී අන් සියල්ල අහිමි කල නිසාවෙන්.., රූපර්ට් ඩී ලූනේ ආරූඪ නමින් ඇඳෙන සිතුවම් වලද වූයේ අඳුරු දුක් සහිත බවක් නිසා ඔහුන් එවකට ජීවත් වූ කුඩා නගරය තුලද ඒ සිතුවම් වලට එතරම් ඉල්ලුමක් පැවතියේ නැත. 

ඒ ජනවාරි මාසයයි. අසල වූ දේවස්ථානයේ තව දිනකින් එනම් ජනවාරි දහතුන හෙවත් හෙට පැවැත්වෙන පල්ලියේ මංගල්‍යය ට සියල්ලෝ ලහි ලහියේ ලැහැස්ති වෙන්නට වූහ..! නගර අලංකරණය උද්‍යාන කටයුතු හා විවිධ විසිතුරු අලංකරණ ක්‍රමවේදයන් එහිදී භාවිතාකර සැනකෙළියේ නුවරුන්ගේ වඩාත් ම ආකර්ෂණයට හසුවෙන නිර්මාණය තෝරා එය පල්ලියට ගෘහිත වූ ශාන්තුවරියගේ නාමයෙන් පුදදීම මේ නගරයේ අනාදිමත් කාලයක පටන් ම සිදුවිය..!

විවාහයෙන් වසර දහයකට පසුව වුව අලෙවියක් නැතත් කලා නිර්මාණයක් කරන්නට නොතිත් ආශාවෙන් පසුවූ ඇන්ජලෝට නිමිත්තක් වූයේ මේ ඉහත කී තොරතුරයි..! සීමාවක් නොමැතිව ගොවිපල වල බැරිමරගාතේ වැඩ කරමින් ඒ අපද්‍රව්‍ය ආග්‍රහණය වීම නිසා නිතර පවතින කැස්ස හා වරක් වූවොත් දවස් කිහිපයක් යනතුරු නොනවතින වේදනාකරී ඉක්කාව නිසාවෙන් නිතර නිතර ලෙඩ රෝග වලට කාන්දමක් වැනි වූ සිය දුබල සිරුර නිසා ඇන්ජලෝට නිවසට වී

කල හැකිව තිබූ එකම දේනම් සිත්තර වෘත්තිය විය.

ඉදින් මේ ඇන්ජලෝ තනන්නේ සිය කලකට පසුව කරන සිතුවමේ අවසාන පින්සල් පහර කැන්වසය මත තැබීම ය. සංගීත අදියුරුවෙකුට සිය ගීතයේ අවසාන ස්වර කිහිපය කොතරම් ම වැදගත් වනවාද.., ඒ ආකාරයෙන් ම සිත්තරෙකුට සිය කලා නිර්මාණයේ අවසාන පින්සල් පහර වැදගත් වේ. 


--------------------


ගීතිකා කණ්ඩායමේ ආසිරි ගීත මැද්දෑවෙන් ශාන්තුවරියගේ රුව සහිත ප්‍රතිමාව පල්ලියේ ඉදිරියේ වූ එළිමහන් රංග පීඨිකාවේ ස්ථානගත වූයේ දිනය පුරාවටම ඒ සුවිශේෂ කලා නිපැයුම් ප්‍රදර්ශනය පැවැත්වෙන බවු නොකියා කියන්නට මෙනි..!
වෙරෝනිකාට ඉවසුම් නැත විසි වසරකට පසුව බිනැස්කෝ පල්ලියේ ශාන්තුවර ප්‍රතිමාවේ උවනත නිරාවරණය කරන නිසාවෙනි.., ඒ වසරේ ප්‍රදර්ශනයට තබන යම් කලා නිපැයුමක් ජයග්‍රහණය කලහොත් ඒ කලා නිපැයුමේ නිර්මාණකරුවාට ප්‍රතිමාවේ වුවනත වසාතිබෙන සේද සලුව නිරාවරණය කරන්නට වාසනාව ලැබෙන බැවිනි..!
වසර ගණනාවකට පසුව සිය දිගට වැවුණු රැවුල බා හිසකේ පිටුපසට කර බැඳ තමා සන්තක වූ එකම එක හිස්වැස්ම පැලඳ.., සිටීම නිසා ඇන්ජලෝගේ මුහුණට ආරූඪ වී තිබුනේ උගත් කඩවසම් බවෙකි..!

වෙරෝනිකා මට මේ ටයි පටිය දමාගන්නට උදවු වෙන්න..,
ඉන්න මේ එන ගමන්.., ඒක නොවේ මේ ඇඳුම හොඳද කියලා මට කියන්න...,

ඇන්ජලෝ පිටුපසට හැරී දුටු දෙයින් පුදුමයට පත්විය.., තමා මේ දකින්නේ හීනයක් දැයි නිච්චි නැතිවෙන තරමට ඒ දසුන මනස්කාන්ත විය..! මේ තමා ඉදිරියට එන්නේ තමා දසවසරකට පෙර දුටු ඒ වෙරෝනිකා ගේ ප්‍රතිරුවයැ..,

වෙරෝ.., මේ .., ඔයා...?
ඔව් මම ඇයි..?
මම මගේ මහත්තයාට දෙවැනි නොවෙන්න නොඅඳින්න නොකක් හරි හේතුවක් තියෙන්න ඕනෙද?
නෑ නෑ එහෙම නෙවේ.., ඔයා මට මේ මතක් කරන්නේ මීට අවුරුදු දහයකට කලින් මම දැකපු වෙරොනිකාව පණ..!
ම්ම් ඉතිං නරකද?
නැහැ හොඳයි මොනතරම් දෙයක් ද ඒක..,
ඔන්න මම කරපටිය දැම්මා දැං මේ වේල් එක වහන්න..,

දම්පාට වර්ණිත සේද ගවුමට ම ගැලපෙන කලු වේල් කඩෙන් ඈ වුවනත වසන්නට තමාට ලැබීම ඔහුතුල ඇතිකලේ අහිංසක ආඩම්බරයකි..,


-------------------------


දෙවියන් වහන්සේගේ ආශීර්වාදයේ බලයෙන් වරම් ගෙන මේ භක්තිමත් නිර්මාණ කරන ලද නිර්මාණකරුවනි.., ඔබ සියලු දෙනාවම දේව මවුතුමියන් විසින් ඉතසිතින් පිළිගන්නවා ඇති.., අද ජනවාරි දහතුන් වැනිදා.., අද අපේ දේවස්ථානයට ගෘහිත වූ ශාන්ත වෙරෝනිකා මෑණියන් ගේ මංගල්‍ය දිනයයි..,

ශාන්ත වෙරෝනිකා..?

ඇන්ජලෝ එකවරම හැරී බැලුවේ තමා අසල වූ වෙරෝනිකා දිහාවයි.., කාන වර්ණිත වේල්පට නිසාවෙන් ඈ මුව නොපෙනුනද.., ඈ සිටියේද සැලී බව සිය අත් තබාගෙන ඇති අයුරින් කියන්නට පුලුවන් විය..,

සෑම වසර විස්සකට වරක් ම අප මෑණියන්ගේ ප්‍රතිමාව නිරාවරණය කර නුවරුන් හට පෙන්වන මේ අති සුවිශේෂ අවස්ථාවේ.., අනාදිමත් කාලයක සිට පැවත ආ ලෙස මේ වර ද ඒ වරම හිමිවන්නේ හොඳම නිපැයුම කලාවූ නිපැයුම් කරුවාට යැ.., ඉදින් මෙවර ඒ අවස්ථාව ලැබී තිබෙන්නේ සුවිශේෂී අයෙකුටයි.., ඒ මීට වසර දහයකට පෙර මේ නගරයට පැමිණ ඉතා අපහසුවෙන් ජීවිකාව කරගත් අයෙකුටයි.., කලක් ඉතා පරසිදු නිපැයුම් කරමින් රට පුවා සිය යශෝරාවය පැතිරූ මේ කලාවේදියා ගැන ඉතා සමෘදිමත් කලා ඉතිහාසයකට හිමිකම් කියන බිනැස්කෝ ගමේ වැසියන් හැටියට අප දැනගත යුතුවීම අවශ්‍යයෙන් ම විය යුතුදෙයකි.., එසේනම් "බිරිඳ" නම් තේමාව යටතේ සිය නිර්මාණය ඉදිරිපත් කල මේ අනර්ඝ සිත්තරා පිළිගන්න රූපර්ට් ඩී ලූනේ...!!!

අත්පොලසන්නාදය මත ලේ උණුසුම් වනු දැනුනු ඇන්ජලෝ හිස් මනසින් යුතුව නැගිට්ටේ වෙරෝනිකාගේ අතින් අල්ලාගෙන ම ය..! නුවරුන්ගේ අත්පොලසන්නාදය මත සිය ජයග්‍රාහී රන්පින්සල සම්මානයෙන් පිදුම් ලද ඇන්ජලෝ ට ඊ ළඟට උදාවූයේ ස්තූතියි කතාවයි..,
මම මේ සම්මානයට ඇත්තටම හිමිකරුවද නැද්ද යන්නට තවමත් මගේ හිතේ දෙගිඩියාවක් තිබුනත් මේ සම්මානය ගන්නට පිටුපස සිට උදවුකල ඒ චරිතය ගැන මම කියන්න මම අමතක නලා නම් මම ගුණ මකුවෙක් වෙනවා.., ඇත්ත වගයෙන් ම මිත්‍රවරුනී මම මේ ආලේඛය රුව නිර්මාණය කලේ මගේ බිරිඳවයි..,

මේ මේ ලොව කිසිවකට වඩා මගේ ආදරය මට වටින නිසාවෙන්..,

පුදා චිත්‍රය විවෘත කලානම්.., නරඹන්නෝ බලා ඉන්නවා නෙව..,
දේවගැති තුමා ඇන්ජලෝගේ කනට කර  මිමිනුවේ සිහින් ස්වරයෙනි..,

ශාන්තුවරියගේ ප්‍රතුමාවට දකුණු පසින් වූ සිතුවම වසා තිබූ පීත්ත පටිය ඇදනිරාවරණය කරේ අත්පොලස්න්නාදයෙන් මත්වීමට සූදනම්ව සිය දෑසද පියාගෙනය.., චිත්‍රය නිරාවරණය කර විනාඩියකට වඩාගත වුව එකදු අත්පොලසන්නාදයකුදු නොලැබීම නිසා සියදෑස හැරි ඇන්ජලෝද තමා ඉදිර්යේ වූ දසුනින් පුදුමයට පත්විය..,
ඒ සියල්ලෝම රුව දිහා දෑස් අයා සිටින අන්දමයි.., අනි කිසිවකු නොව දේව ගැති තුමාද එසේම විය.
දේවමෑනියන්ට පින් සිදුවෙන්න පුතා උඹේ බිරිඳද මේ..?
ඔව්..? ඇයි ෆාදරේ..,
පුතා මේ උඹ ඇඳලා තියෙන්නේ කාවද දන්නවාද?
වෙරෝනිකා ශාන්තුවරියව..,
මීට වසර විස්සකට උඩදී මම දැක්ක ඒ රූපය මට තාම මතකයි.., පුතා මේ එක්කම ශාන්තුවරියගේ ප්‍රතිමාවත් නිරාවරණය කරන්න දරුවා.., ඇන්ජලෝ සිටියේ කම්පනයකට පත්වී ය.., නිහඬවම පිළිමය වසා තුබූ සේලය ඉවත් කරන්නට විය.., ඇන්ජලෝගේද ඇස් අදහන්නට නොහැකි විය.., තමා මේ සිටින්නේ රනින් නිම කරන ලද සිය බිරිඳගේ ජීවමාන ප්‍රතිරුවක් අසල යැයි සිතන්නට විය. එය එතරම්ම ම ජීව මාන ය.


තමා මීට දශකයකට පෙර ගත් ඒ තීරණය කෙතරම් නිවැරදි දැයි සිතන්නට විය..,

"ආදරය රනින් නෙලලා පින්සලෙන් ඇන්දාම මෙහෙම පේනවා ඇති"
සෙනග ගොඩේ වූ කවුදෝ කියනවා ඇන්ජලෝට ඇසෙන්නට විය..!